marți, 23 octombrie 2012

Eveniment Art(h)é, cu bucurie!


Vineri, 19 octombrie, a avut loc vernisajul expoziţiei Art(h)é, într-o atmosferă prietenească, artistică. Lucrările au fost expuse în holul mare al Şcolii “Anastasia Popescu” şi admirate de toţi elevii şi profesorii şcolii, dar şi de elevi şi profesori ai Şcolii Nr.2 pentru Deficienti de Auz „Sfanta Maria” din Bucureşti. Expoziţia a reunit lucrările tuturor participanţilor la proiect: Asociatia Medo din Botosani, SC MV Profesional Srl din Giurgiu (Şcoala gimnazială Anghel Mareş – Gostinu), Şcoala Nr.2 pentru Deficienti de Auz „Sfanta Maria” din Bucureşti şi Asociaţia “Grădinitele Arc-en-Ciel” din Bucureşti. Obiectele de artă au fost realizate exclusiv de copii. În demersul lor, copiii au fost îndrumaţi şi ajutaţi de artist popular Iuliana Bănesaru (Şcoala Anghel Mareş, jud. Giurgiu), artist popular Aurora Sauciuc (Botoşani), prof. Emilia Badea (Şcoala Nr.2 pentru Deficienti de Auz „Sfanta Maria” din Bucureşti) şi de artist plastic Roxana Maria Cioată (Şcoala “Anastasia Popescu” – Bucureşti). După vernisaj, în clasele Şcolii “Anastasia Popescu” au fost organizate ateliere de lucru, pentru diferite domenii artistice şi meşteşugăreşti: artă din pănuşi de porumb, împletituri din sfoară cu noduri sau sculptură în lemn. Toţi copiii au fost încântaţi şi au lucrat cu entuziasm câteva ore. Evenimentul a fost un prilej bun de a învăţa lucruri noi dar şi de a lega prietenii cu alţi copii pasionaţi de arte plastice şi de tradiţii populare.

Proiectul "Art(h)é, Galeria Copiilor", este realizat cu sprijin financiar primit de la Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN).

Iată câteva dintre impresiile celor care au participat la vernisaj şi la atelierele artistice :

„Art(h)é, Galeria Copiilor este, cu siguranţă, un eveniment unic, rodul gândirii creative de care dau dovadă toţi membrii acestei frumoase familii care este Şcoala Anastasia Popescu” Adrian Brăescu, Inspector General – MECTS

« A fost o zi extraordinară! Copiii au muncit cu entuziasm, iar lucrările noi, finalizate în cele două ore de atelier, s-au alăturat celor din expoziţia care cuprindea deja încântătoare împletituri din fire şi pănuşi de porumb, forme naturale de lemn, valorizate prin sculptură şi jucării din ceramică proiectate în uriaşe animale realizate din materiale neconvenţionale. Profesorii şi meşterii populari invitaţi i-au îndrumat pe elevii din Şcoala Nr.2, Sfanta Maria, pentru deficienti de auz si pe cei din scoala gazdă, Anastasia Popescu. » Mona Şerbănescu, Preşedinte - Director General al Asociaţiei „Grădiniţele Arc-en-Ciel”

„Activitatea de astăzi din cadrul proiectului Art(h)é, Galeria Copiilor, mi-a oferit plăcuta ocazie să mă întâlnesc cu oameni creativi, cu copii interesanţi şi cu reale calităţi artistice. Expoziţia cu lucrări din sfoară, din lemn şi pănuşi m-a impresionat în mod plăcut. Felicitări tuturor celor care s-au implicat în realizarea acestui eveniment. Alese gânduri de pe meleagurile pline de poezie ale Botoşani-ului.” Prof. Minodora Topală, preşedinte Asociaţia Medo, Botoşani.

„Nu pot decât să mă bucur că am participat alături de copii la această expoziţie minunată. Avem nevoie de momente în care să ieşim din cadrul obişnuit al orelor şi să ne bucurăm de ceea ce este frumos. Felicitări tuturor!” Prof. Ana-Maria Duceac, Şcoala Anastasia Popescu

„Mie mi-a plăcut ziua de vineri. Mă bucur că am învăţat lucruri noi şi că m-am împrietenit cu mulţi dintre cei care ne-au vizitat.” Domnica Sandu, cl. a VII-a „Prinţul Matei”

„Expoziţia de vineri a fost un moment unic, în care am făcut schimb de experienţe şi am colaborat cu ceilalţi copii pentru a crea nişte obiecte de artă magnifice.”Andrei Tănăsescu, cl. a VII-a „Prinţul Matei”

„Mi-a plăcut expoziţia de vineri, copiii din Botoşani şi cei de la Şcoala pentru Deficienţi de Auz şi-au adus creaţiile în şcoală, cu unii, care au venit aici, ne-am şi împrietenit. După aceea am participat la atelierele de împletituri şi cele de pănuşi. A fost distractiv şi interesant, deoarece am învăţat să fac lucruri noi.” Ana Ciuvică, cl. a VII-a „Prinţul Matei”

„Într-o clasă se sculpta în lemn, în alta se împletea, iar în alta se făceau creaţii diverse din pănuşi. Din colaborarea artistică de vinerea trecută a ieşit o expoziţie inedită!” Ana Maria Negrilă, cl. a VII-a „Prinţul Matei”

„A fost o oportunitate de a învăţa lucruri noi... Deci mi-a plăcut.” Max Coman, cl. a VII-a „Prinţul Matei”

„Deşi eu am lipsit în acea zi, sunt minunată de ce pot face copiii din sfoară şi dintr-o bucată de lemn! Este extrem de frumoasă această expoziţie! Cred că aş fi preferat să rămân la şcoală în loc să mă duc la Sinaia.” Andreea Maria Căzănaru, cl. a VI-a « Domniţa Maria »

„Expoziţia de vineri a fost minunată. Am lucrat cu lemnul, am împletit noduri şi am lucrat cu pănuşi. Unii dintre noi au făcut chiar şi opere de artă. Proiectul Art(h)é este extrem de frumos şi de interesant.” Anca Negoiu, cl. a VI-a « Domniţa Maria »

„Expoziţia a fost minunată. Opere de artă au împodobit holul şcolii. Am învăţat foarte multe lucruri noi, cum ar fi să sculptăm în lemn şi să-l şlefuim. Am lucrat cu pănuşi şi am făcut împletituri şi noduri. A fost o idee foarte bună, cea a proiectului Art(h)é! “ Eleni Stamatogiannis, cl. a VI-a « Domniţa Maria »

“Expoziţia de vineri din cadrul proiectului Art(h)é mi s-a părut foarte interesantă. Copiii de la alte şcoli erau foarte pricepuţi comparativ cu noi. Dar şi noi am muncit mult, pentru ca bijuteriile noastre să semene cu trandafirii, sau împletiturile să semene chiar cu nişte împletituri…” Mara Şendroiu, cl. a VI-a « Domniţa Maria »

“Cred că evenimentul de vineri, 19 octombrie, a fost amuzant şi interesant. Am învăţat să fac flori din pănuşi şi să împletesc. Colegii noştri de la celelalte şcoli au fost foarte prietenoşi şi amuzanţi. » Ilinca Lazăr, cl. a VI-a « Domniţa Maria »

« Expoziţia de vineri mi s-a părut o idee bună, mai ales lucrul manual pe care l-am încercat. Ne-am distrat foarte bine, chiar dacă ne-am murdărit şi acasă ne-a mai certat mama, dar până la urmă a fost o distracţie şi o şansă unică ! Filip Marinescu, cl. a VI-a « Domniţa Maria »

„Proiectul Art(h)é a fost interesant, distractiv şi creativ. Ne-am distrat foarte mult.” Andrei Georgescu, cl. a VI-a « Domniţa Maria »

“Atelierele au fost interesante. Este plăcut să ai din când în când experienţe noi.” Theodor Sandu, cl. a VI-a « Domniţa Maria »

« A fost frumos, mai ales pentru că am lucrat cu cei cu deficienţe de auz, care pe mine m-au ajutat foarte mult. » Alexandru Olteanu, cl. a VI-a « Domniţa Maria »

« Datorită proiectului Art(h)é am avut ocazia să ne împrietenim cu diferite arte, de la împletituri până la sculptat în lemn. Eu am ales împletitul, deoarece m-au atras lucrările expuse pe holul şcolii. La atelier am fost îndrumaţi de elevii şi profesorii de la Şcoala pentru Deficienţi de auz « Sf. Maria », astfel am realizat şi noi nişte lucrări pe care le-am expus, la rândul nostru, tot pe hol. După expoziţie, am schimbat impresii cu colegii care s-au îndreptat spre alte arte, apoi unii dintre noi am combinat lucrările. A ieşit o expoziţie minunată! » Tania Şendroiu, cl. a VI-a « Domniţa Maria »

« Expoziţia de lucru manual din cadrul proiectului Art(h)é ne-a ajutat în descoperirea unor noi hobby-uri. Pe mine m-a captivat sculptura în lemn. » Tudor Mihai, cl. a VI-a « Domniţa Maria »

« Vineri! O zi extrem de frumoasă şi de bine organizată! Imediat ce ni s-a spus ce vom face şi că vor veni mai multe fete de la Şcola pentru Deficienţi de Auz « Sf. Maria » am fost foarte entuziasmată. A fost o experienţă de neuitat! » Antonia Roateş, cl. a VIII-a « Prinţul Radu »

« Proiectul Art(h)é a fot un bun prilej de a redescoperi arta, în special meşteşugurile populare. În cadrul acestui proiect am putut să şi învăţ, dar să mă şi distrez. » Mara Ciuntu, cl. a VIII-a « Prinţul Radu »

« Pe data de 19 octombrie şcoala Anastasia Popescu a organizat un eveniment important, numit proiectul Art(h)é. El se bazează în special pe meşteşugurile de mult uitate.Pentru noi, a fost şi un prilej bun pentru a cunoaşte alţi copii.” Rareş Ivan, cl. a VIII-a « Prinţul Radu »

« Proiectul Art(h)é a fost o ocazie pentru a ne folosi imaginaţia, îndemânarea, dar şi pentru a socializa. Pe 19 octombrie a fost o expoziţie de neuitat. Am cunoscut persoane foarte interesante şi am învăţat să sculptez în lemn. » Cristian Lungoci, cl. a VIII-a « Prinţul Radu »

« Experienţa pe care am avut-o vineri a fost foarte frumoasă. Atelierul care mi-a plăcut cel mai mult a fost cel de cioplit, deoarece am lucrat în echipă şi a ieşit un lucru foarte frumos. Per total A fost o zi foarte interesantă.” Ionuţ Boer, cl. a VIII-a «Prinţul Radu»



























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu