Prof. Stoica Florica, prof.
Girniceanu Cristina, prof. Badea Emilia, prof. Georgescu Mariana
Şcoala Gimnazială Specială pentru
Deficienţi de Auz „Sfânta Maria” din Bucureşti, în perioada 01 august - 15 noiembrie 2012 a fost implicată în
parteneriatul interregional ART(H)É, alături de Asociaţia Grădiniţele “Arc-en-Ciel” din Bucureşti,
Asociaţia “Medo” din Botoşani şi SC MV Profesional SRL din Giurgiu.
În urma desfăşurării activităţilor din
cadrul parteneriatului au fost valorizate calităţile, deprinderile, munca şi
talentul tuturor copiilor, atât ale copiilor cu deficienţă de auz, cât şi ale
copiilor din şcoala care a găzduit desfăşurarea activităţilor.
Copiii
participanţi la activitate au colaborat şi au confecţionat produse din
împletituri vegetale şi sfoară. Copiii
cu deficienţă de auz au fost puşi în situaţia de a împărtăşi din talentul şi
priceperea lor, preluând rolul de profesor pentru alţi copii. Comunicarea a
fost foarte bună, atât verbală, cât şi nonverbală, abilităţile de comunicare dezvoltându-se pe parcursul derulării activităţilor. Elevii din Grădiniţele ”Arc-en-Ciel” au
învăţat să fie mai atenţi la cei din jurul lor,
iar copiii cu dizabilităţi, prin asumarea rolului de mentor al grupului au fost valorizaţi. Unii au învăţat să-şi
depăşească prejudecăţile, iar alţii să-şi de păşească limitele.
Activitatea
s-a desfăşurat pe ateliere de lucru, elevii mergând prin rotaţie la fiecare
atelier în funcţie de preferinţe, aceştia reuşind să realizeze produse din fire
vegetale (pănuşi) şi sfoară. Toţi au avut satisfacţia lucrului făcut cu mâinile
lor, sub ochii lor, fiind foarte încântaţi de rezultate.
Elevii
de la Grădiniţele „Arc-en-ciel” au înţeles că se poate comunica şi în
afara comunicării verbale. Important
este să-ţi doreşti să comunici, să împărtăşeşti experienţa ta cu alţii, să
rezonezi la dorinţa celuilalt de a comunica, chiar dacă acest lucru se face în
alt mod. Nu doar urechea şi vocea ne
ajută să ne înţelegem. Dacă
suntem deschişi cu mintea şi cu sufletul, putem comunica foarte bine. La începutul
activităţii, copiii au avut o uşoară
reţinere, dar treptat au reuşit să se
apropie, să relaţioneze şi chiar să pună bazele unor prietenii. Copiii au
împletit mai mult decât fire vegetale sau textile, adevăratul rezultat al
acestor activităţi fiind împletirea unor priviri şi gesturi.
Sperăm
ca astfel de activităţi să se repete, pentru ca astfel să putem accepta mai uşor lumea plină de diversitate
în care trăim.
Sursa:
http://www.scoalasurzi2bucuresti.ro/wp-content/uploads/2012/11/Mai-mult-dec%C3%A2t-un-parteneriat.pdf
Sursa:
http://www.scoalasurzi2bucuresti.ro/wp-content/uploads/2012/11/Mai-mult-dec%C3%A2t-un-parteneriat.pdf
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu