sâmbătă, 24 noiembrie 2012

Mai mult decât un parteneriat


Prof. Stoica Florica, prof. Girniceanu Cristina, prof. Badea Emilia, prof. Georgescu Mariana

Şcoala Gimnazială Specială pentru Deficienţi de Auz „Sfânta Maria” din Bucureşti, în perioada 01 august  - 15 noiembrie 2012 a fost implicată în parteneriatul interregional ART(H)É, alături de  Asociaţia Grădiniţele Arc-en-Ciel” din Bucureşti, Asociaţia “Medo” din Botoşani şi SC MV Profesional SRL din Giurgiu.
În urma desfăşurării activităţilor din cadrul parteneriatului au fost valorizate calităţile, deprinderile, munca şi talentul tuturor copiilor, atât ale copiilor cu deficienţă de auz, cât şi ale copiilor din şcoala care a găzduit desfăşurarea activităţilor.
Copiii participanţi la activitate au colaborat şi au confecţionat produse din împletituri vegetale şi sfoară.  Copiii cu deficienţă de auz au fost puşi în situaţia de a împărtăşi din talentul şi priceperea lor, preluând rolul de profesor pentru alţi copii. Comunicarea a fost foarte bună, atât verbală, cât şi nonverbală, abilităţile de comunicare dezvoltându-se  pe parcursul derulării activităţilor.  Elevii din Grădiniţele ”Arc-en-Ciel” au învăţat să fie mai atenţi la cei din jurul lor,  iar copiii cu dizabilităţi, prin asumarea  rolului de mentor al grupului  au fost valorizaţi. Unii au învăţat să-şi depăşească prejudecăţile, iar alţii să-şi de păşească limitele.
Activitatea s-a desfăşurat pe ateliere de lucru, elevii mergând prin rotaţie la fiecare atelier în funcţie de preferinţe, aceştia reuşind să realizeze produse din fire vegetale (pănuşi) şi sfoară. Toţi au avut satisfacţia lucrului făcut cu mâinile lor, sub ochii lor, fiind foarte încântaţi de rezultate.
Elevii de la Grădiniţele „Arc-en-ciel” au înţeles că se poate comunica şi în afara  comunicării verbale. Important este să-ţi doreşti să comunici, să împărtăşeşti experienţa ta cu alţii, să rezonezi la dorinţa celuilalt de a comunica, chiar dacă acest lucru se face în alt mod.  Nu doar urechea şi vocea ne ajută să ne înţelegem. Dacă suntem deschişi cu mintea şi cu sufletul, putem comunica foarte bine. La începutul activităţii, copiii au  avut o uşoară reţinere, dar  treptat au reuşit să se apropie, să relaţioneze şi chiar să pună bazele unor prietenii. Copiii au împletit mai mult decât fire vegetale sau textile, adevăratul rezultat al acestor activităţi fiind împletirea unor priviri şi gesturi.
Sperăm ca astfel de activităţi să se repete, pentru ca astfel să putem  accepta mai uşor lumea plină de diversitate în care trăim.

Sursa: 
http://www.scoalasurzi2bucuresti.ro/wp-content/uploads/2012/11/Mai-mult-dec%C3%A2t-un-parteneriat.pdf











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu